O lidech: Delegování práce

„Nejlíp to stejně udělám já.“ Je vám tahle věta povědomá? Pak vás možná bude zajímat, jak předejít frustraci z delegování práce na jiné nebo jak zvolit míru kontroly poté, co už jste nějakou práci předali. Jak delegovat tak, abyste udrželi kvalitu toho, co jste vybudovali? Proč je tak podstatné rozumět lidem, kterým svou práci předáváte? A jak jako ten, kdo práci od někoho přebírá, udělat pro hladký průběh co nejvíce?

O tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.



„Člověk nepřevezme zodpovědnost, pokud dané věci dobře nerozumí. Takže mít očekávání, že se pak postaví čelem chybám a nedokonalostem, je naivní. Proto je opravdu potřeba dát si tu práci s předáváním postu. Můžete nastavit i určitou "dobu hájení", kdy se domluvíte, že třeba první měsíc se ještě může doptat a nebude za tuto práci hodnocen. Potom, když uvidíte, že práci na postu zvládá a rozumí jí, můžete ho začít hodnotit a brát to tak, že je za tuto práci stoprocentně zodpovědný.“
Lucie Spáčilová

Zajímá vás téma onboardingu (zaškolení nováčka)?

Máme pro vás několik dalších článků a epizod podcastu přímo na toto téma:

O LIDECH: Jak nastartovat nováčka?

Když naloďování nefunguje

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Znáte své lidi tak dobře, že víte, jak na ně delegovat práci?

Využijte k tomu náš U-test osobnostního potenciálu.
 


O lidech: Stěžujete si na své lidi? Možná si za to můžete sami!


Šéfové a vedoucí si nezřídka stěžují na své podřízené. Jejich lidé nedělají dost, pořád se vymlouvají, nejsou moc ochotní. Ale co když je chyba na druhé straně? Co když existují chyby, které dělá šéf a své lidi k neochotě, výmluvám a laxnosti dovede? Jaké 4 úkoly má šéf, aby jeho tým fungoval? A je možné díky tomu i z lempla udělat vysoce výkonného člověka?

celý článek

O lidech: Tři typy lidí, kteří do HR nepatří


Jaké jsou tři zásadní vykřičníky, když se díváte na personalistu, HR manažera nebo manažera pro produktivitu personálu (PPM © Performia)? Jaký by člověk v HR rozhodně neměl být a čím může váš personalista naprosto odradit skvělé uchazeče? A jaké jsou naopak ty správné vlastnosti dobrého personalisty?

celý článek

Václav Větrovec: Život mě donutil udělat si inventuru. I díky ní mám šťastný tým i rodinu


Hostem této epizody je Václav Větrovec, spoluzakladatel a ředitel společnosti VETOS. Barbora Hartmannová si ho do podcastu pozvala nejen pro jeho pracovní úspěchy, ale také pro jeho životní příběh, elán, odhodlání a pozitivní přístup k životu, a hlavně k lidem. V Performii známe jen málo lidí, kteří mají takový nadhled, jako má právě on.

celý článek

O lidech: Nástup nováčka bez ověřených referencí? Sebevražda!


Reference během výběrového řízení ověřuje pouhých 5 % zaměstnavatelů. Dobře ověřené reference ale mohou výrazně pomoci v rozhodování, zda uchazeče přijmout, ale i v momentech, kdy se vám na kandidátovi něco nezdá. Smíme vůbec reference ověřovat? Na co bychom se při nich měli ptát? Jak zjistit, že si druhá strana něco nepřibarvuje a jak se na závěr rozhodnout?

celý článek