Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám. 


Chcete obdržet kompletní desatero? 

PRAVIDLO ČÍSLO 1: Každý zaměstnanec ví, proč svou práci dělá

Většina šikovných pracovitých lidí potřebuje vidět, že dělají něco, co má smysl. No, a smysl naší práce většinou velmi trefně vystihuje účel společnosti. Co je to účel? Je to jednoduše odpověď na otázky typu: Proč jsme na trhu? Proč přežíváme? A čím jsme pro našeho zákazníka prospěšní?

Nejedná se o popis organizace, ale o jakýsi druh pomoci, kterou svým zákazníkům přinášíme. Jako příklad nám může posloužit účel společnosti Performia:

Firmám s hodnotnými produkty pomáháme budovat úspěšné týmy, díky kterým rostou, dosahují svých cílů a prosperují. Produktivním lidem tak zároveň zajišťujme skvělou kariéru a férové pracovní prostředí, do kterého mohou chodit s radostí. Jsme tu proto, aby práce byla obecně vnímána jako chtěná a pozitivní součást života.

Pokud chcete, aby vaši lidé viděli ve své činnosti smysl, je třeba jim neustále opakovat účel vaší firmy a předkládat důkazy o jeho naplnění. Nejednou se stává, že dělník ve výrobě několik let něco montuje a neví, kam jeho výtvor putuje a jakou má funkčnost. Jak chcete vytvořit spojení s firmou, když chybí tak zásadní informace? 

Hledejte cesty, jak vaše spolupracovníky neustále napojovat na účel, abyste jejich motivaci udrželi na vysoké úrovni. A také jim nezapomeňte ukazovat, jak ze své pozice pomáhají k naplnění společného účelu. Slovy klasika: „Není malých rolí.“. Nebojte se tedy svým lidem ukazovat dosah jejich práce. Odměnou vám může být vyšší angažovanost a hrdost na společnost, pro kterou pracují. 

Nevíte, jak uchopit sestavení účelu vaší firmy a jak s tím pracovat jako s motivačním nástrojem? Navštivte seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 

PRAVIDLO Č. 2: Každý zaměstnanec ví, jak se firmě daří 

Každý člověk se více či méně zajímá o svou budoucnost. Pokud tedy chcete, aby spojili svou budoucnost s tou vaší, je třeba jim k tomu dávat prostor. Ne zřídka se stává, že všichni zaměstnanci neví, jak se firmě daří. Plníme? Neplníme? Jaké máme plány, kdyby dorazila další krize? 

To jsou informace, které ocení každý alespoň trochu zainteresovaný pracovník. Samozřejmě je důležité vždy volit správnou formu komunikace a předávat ty informace tak, aby to druhé straně bylo jasné. Předkládat výroční zprávu o několika stránkách asi nemusí být pro každého snadno uchopitelné. 

Transparentnost firmy a dostatečná komunikace od vedení k podřízeným je jedním z důležitých motivačních nástrojů. Jak chcete vytvořit sounáležitost s firmou, když lidé neví, jak na tom jejich zaměstnavatel je? Hledejte cesty, jak pracovníkům lidskou řečí odprezentovat, jak se firmě daří a jaké jsou plány do budoucnosti. 

Co je třeba ještě lidem komunikovat, abyste podpořili sounáležitost s firmou? To se dozvíte na specializovaném workshopu Interní PR a firemní kultura

PRAVIDLO ČÍSLO 3: Netoleruji hvězdné manýry 

Možná jste někdy zažili velmi produktivní jedince, kterým jejich úspěch začal trochu přerůstat přes hlavu. Co mám na mysli? Postoj ve stylu: „Mám výsledky, takže si v podstatě mohu dovolit cokoliv.“ Tito lidé mohou mít pocit, že pravidla firmy pro ně neplatí. Chodí třeba pozdě na porady, kde na ně čeká zbytek týmu, neúčastní se společných akcí a podobně.

...

BONUS NAVÍC: Každé dva týdny Vám do Vaší e-mailové schránky přijdou tipy a triky z oblasti HR a vedení lidí. Kdykoli se z nich samozřejmě můžete odhlásit.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si kompletní desatero!

Po vyplnění formuláře vám do e-mailu přijde odkaz na stažení e-booku a každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.

 

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek

Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?


Nevyvážený work-life balance, neférové odměňování, špatná firemní kultura, nemožnost růstu, pocit nedoceněnosti, nesoulad s firemními hodnotami. To jsou nejčastější důvody k odchodu ze zaměstnání, které uvádějí zahraniční i české průzkumy. Jedna dlouholetá stálice mezi nimi ještě chybí – špatný šéf či vedení. Co ale ten „špatný šéf“ pro lidi vlastně znamená?

celý článek

Role šéfa je čím dál náročnější, ale řešení existuje


Všimli jste si v posledních letech toho, že když nějaký lídr něco vyhlásí či rozhodne, je velmi často spíše zpochybňován než následován? Lidé tráví čas diskusí, zda je jeho rozhodnutí správné, a často se přiklánějí k názorům amatérů či ke zdrojům, které jsou pro danou oblast nekompetentní. Čím to je? A vede z toho nějaká cesta ven?

celý článek